Fysiskt resultat

Åh gud jag är sen med det här inlägget men det är först idag jag hunnit fått min skit i ämnet samman så att säga. Den 20 juni skulle jag utvärdera min första tid på mitt lokala gym. Ok. Ja och så blev det väl men jag fick inte scanna kroppen så jag fick inte veta vad det är jag egentligen består av vilket jag taggat om lite här i bloggen och IRL. Jag fick inte heller veta nått om min metabolism. Men i augusti kommer det resultatet. Förstår att ni är lika spända som jag över vad som hänt i min kropp. Mänsklig materia är dock sjukt intressant så jag är glad att jag har möjlighet att undersöka min egen på alla möjliga olika sätt.

Istället för att ta reda på vad så fick jag istället formulera hur. Hur det kändes kontra kapacitet. Jag fick en puff i rätt riktning och har ökat takten när jag springer och jag har fått ett program med olika styrketräningsövningar. Man måste ha muskler när man springer annars kan man få ont i till exempel ett eller flera knän. Förutom det så springer jag på i en rasande fart på mitt älskade löpband. 11,7 kilometer i timmen är just nu mitt snabbhetsrekord. Hur länge jag orkar hålla den takten är dock för mig och alla andra oklart då jag bara testat lite. Man kan säga att jag håller på att vänja mig vid att ligga över 153 i puls.

Annan späckande träningsfakta: Jag tycker att jag ser ascool ut när jag står med mina två-kilos vikter framför spegeln. Samtidigt är jag asrädd att jag ska tappa dem i mitt eget huvud - 2 kilo kan vara jättetungt beroende på vad man gör med två kilo.Alla andra vikter ser typ sjukt stora ut förutom ett-kilos vikterna (de ser ut som små hamstrar i storlek).  Jag kan också informera om att jag lyft 3, 4, 5, 15 och 17,5 kilo på olika sätt. När jag lyfte 17,5 kilo så gjorde jag det på ett mycket enkelt lyftsätt med hjälp av maskin och snöre och hävstångseffekt. Absolut coolast känner jag mig i ryggträningsmockafjängen. Det känns som att jag är med i en film från 80-talet med träningsinslag. En sån här:

Rygglyft

Man blir illamående och trött i ryggen men man känner sig cool.

Ytterligare späckande träningsfakta: Det kan gå asdåligt att springa efter att styrketränat.

Lönen har också kommit så jag får köpa nya träningskläder. Och så kan jag slänga de där bomullstightsen som jag haft i hundra år och bara frottera mig i funktionskläder! Åh.

This entry was posted in Fysiskt arbete and tagged , . Bookmark the permalink.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>